NOVINKY

arr3Pacientská organizace Pacientská organizace Veronica sdružuje pacientky s karcinomem endometria, vulvy, vaječníků,... arr3Laktační poradkyněCertifikovaná laktační poradkyněMarkéta Lafkovátel: 283 971 110 Kojení považujeme za důležité pro... arr3Nový objednávací systémOd 7/2019  je IT firmou inován objednávací sytém, který bude do budoucna umožňovat i další... arr3ESTETICKÁ GYNEKOLOGIE / ANTI-AGEINGKaždá doba a kultura má své ideály krásy a ty se také zrcadlí ve vnímaní estetiky... arr3OMLAZENÍ POCHVYPro intimní zdraví a sexuální pohodu ženSuchost v pochvě - máme pro vás řešení Pro ženy, které... arr3Obhájení certifikátů kvalityNaše ordinace úspěšně obhájila standardy normy ISO 9001:2008 (více o této normě zde).... arr3Nutriční terapeutkaDo naší ordinace hledáme k dlouhodobé spolupráci nutriční terapeutku. V případě Vašeho zájmu nás,... arr3PlGFS radostí vám můžeme oznámit,  že od  července 2014 jsme  získali možnost rozšířit spektrum... arr3Cvičení pro těhotnéarr3Novinky z ordinaceVážené pacientky, chcete dostávat e-mailem informace z oridnace (změny ordinační doby, změny plateb... arr3Ambulantní hysteroskopieAMBULANTNÍ HYSTEROSKOPIE Jsme velmi rádi, že naše pracoviště vám může od srpna 2011 nabídnout... arr3Prima gyndaNaše ordinace je jednou z nemnoha pracovišť, které se věnuje ošetřování dětí a dospívajících. Své... arr3HyCoSyHyCoSy ExEm Foam Kit umožňuje snadné rozpoznání průchodnosti vejcovodů. ExEm gel byl vyvinut...

» Bedside testy

"Cestuje biologický materiál nikoliv pacient."

Součástí této strategie je i zavádění tzn. Bed side testů.

Klasické provedení vyžaduje odebraný materiál odeslat do laboratoře a čekat na výsledky. Moderní technologie však umožňují odečítat výsledky do několika minut po odběru přímo v ordinaci a tím umožnit lékaři ihned pokračovat v diagnostice či zvolit léčbu.

CRP - měření koncentrační hladiny C-reaktivního proteinu pomáhá při rozlišení bakteriální a virové infekce.

HCG - profesionální test stanovení lidského choriogonadotropinu (stanovení diagnosy gravidity)

Uritest – vyšetření moči za účelem zjištění onemocnění močový cest.

Streptokok m.- zejména pro gravidní nabízíme možnost diagnostiky patogenní flory dutiny ústní.

Chlamýdia trachomatis – Promořenost v populaci je velmi vysoká. Chlamýdie se
přenášejí zejména nechráněným pohlavním stykem, ale mohou se šířit i dotykem
nebo přes kontaminované předměty. Vždy ale potřebují k šíření vlhké prostředí.

Ch. trachomatis napadá pohlavní a močové cesty, ale i konečník (zejména při análním
sexu). Způsobuje zánět močové trubice, děložního hrdla, nitroděložní sliznice, ale i zánět
vzdálených orgánů (spojivky, kloubů...), srůsty. Chlamydióza může vést až k neplodnosti, a
to u obou pohlaví.

Přítomnost cervikální chlamydiové infekce je v současné době považována za jeden z nezávislých rizikových faktorů pro vznik karcinomu děložního hrdla ze skvamózních buněk. Záludnost nákazy spočívá v tom, že zhruba polovina mužů, a dokonce až 80 procent žen, nepociťuje téměř žádné nebo minimální příznaky.

Diagnostika a léčba: Tato infekce se neprokáže při běžných mikrobiálních odběrech. Nemoc je však možné určit speciálním stěrem z děložního čípku či močové trubice.

Léčí se antibiotiky, která se musejí brát velmi důsledně. Léčení je nutné u obou partnerů.

PlGF

S radostí vám můžeme oznámit,  že od  července 2014 jsme  získali možnost rozšířit spektrum vyšetření pro naše těhotné o zcela nový, moderní  test: placentární růstový faktor.

Stanovení  PlGF (placentárního růstového  faktoru) se může stanovit  u těhotných především mezi 25. a 35. týdnem a vypovídá o správné funkci placenty. Jeho velmi nízké hodnoty jsou spojeny s rozvojem preeklampsie a předčasným porodem.

Preeklampsie  je závažné onemocnění postihující 3-5% těhotných. Je provázeno vysokým krevním tlakem a ztrátou bíkoviny močí. U těžké preeklampsie občas může dojít k rozvoji eklampsie, HELP syndromu (hemolýza, zvýšení jaterních enzymů, nízký počet krevních destiček), diseminované intravaskulární koagulaci, akutnímu jaterními či ledvinovému selhání a abrupci placenty.

Placenta hraje v patogenezi preeklamsie ústřední roli.

NTc0Y2UyN